Facebook & Instagram mainonta pienellä budjetilla – 8.12.2022
Iloinen labraporukka kokoontui tämän vuoden viimeistä kertaa ja aiheenamme oli mainostaminen Facebookissa ja Instagramissa. Kouluttajamme osasi hienosti kiteyttää ja selittää uusia termejä meille ja nyt tiedämme, mitä tarkoittaa esim: orgaaninen postaus, Meta business suite, Pixel, Boostaus ja resurssit somemarkkinoinnin maailmassa!
Termiviidakossa voi äkkiä mennä pää pyörällä ja vahingossa tulee tehtyä asioita, jotka sitten hankaloittavatkin mainostamista myöhemmin. Nyt kaikki meistä tietää, että homma lähtee liikkeelle “Meta Business Suitesta”.
Mainosta suunniteltaessa on tärkeä tehdä ensin tavoite, jonka ympärille aletaan miettiä sopivaa mainoskampanjaa. Eri työkalut auttavat sen tekemisessä, toteuttamisessa ja mittaamisessa.
Aamupäivällä otimme mainonnan työkalut haltuun ja heti iltapäivällä pääsimme testaamaan niitä konkreettisesti oman kampanjan tekemisellä. Mahtavaa!
Ai niin ja huutokauppaa käydään aina, kun “mainos lävähtää someen”. Minkä arvoinen se on ja ketä sen näkee? Tässä riittää mutusteltavaa loppuvuodeksi ja ei muuta, kun testaamaan opittuja asioita!
LISÄTIETOJA:
Roni Pakkala
Projektipäällikkö
+358 40 661 6274
roni.pakkala@helsinkinorth.fi
HelsinkiNorth ry
Sini Rauhala
Hankevastaava
+358 40 610 4706
sini.rauhala@hyria.fi
Hyria koulutus Oy